måndag 22 oktober 2012

Stackars liten!


En ny liten duk på köksbordet, som egentligen inte är en duk utan ett underlägg. 29:90 på Coop, som hittat! Tändstickshållaren är Kristina Stark design.

 Knappt hade jag hunnit trycka på "posta" på förra inlägget, innan telefonen ringde. Det var Natalies "fröken" Kalle som berättade att Natalie krockat med ett annat barn på rasten och fått en bula vid ögat samt krökt sina glasögon ordentligt.

 Jag var lääängst ut på min långpromenad, så klart. Fick ta en genväg tillbaka samt att jag joggade lite lätt hela vägen tillbaka hem till bilen, och det gjorde att jag hann till henne på en halvtimme i alla fall. Det var ingen större fara med henne men hon fick komma hem och vila sig resten av dagen.
 


Här syns bulan lite grann. Glasögonen lyckades jag inte fixa så vi fick vänta med dem tills Daniel kom hem.


 

Jag var ut i det fina vädret och planterade ner lite blomsterlökar. Jag tröck dem rätt ner i gräsmattan bara, gjorde ett snitt med spaden och pressade ner löken. Haha få se om det klarar sig eller inte. Jag vill ha dem så, i gräsmattan, och så när de vissnat, klipper man som vanligt...

Det i mitten är vitlök, sättlök som jag fick av pappa i Finland. dem satte jag i rabatten bara, i brist på grönsaksland. Man skulle tydligen se till att ha med hönsgödsel för kväve men se, det råkade jag nu inte ha. Bättre att de är nere i jorden även om det är fel kvävehalt än att de inte är i jorden, känns det som. Det är inte så att vi är beroende av skörden, precis.


 

 Jag var till stan på en massa ärenden + mathandling. Jag hade en lång lista med saker som behövdes ordnas med! Bland annat orkade jag inte skrubba köksmattan fler gånger i badkaret utan det fick bli en ny. Den ser beige ut på bilden men är silvergrå.



 En sak som helt säkert ingen annan i världen har brytt sig om än jag: Bokstaven M i FAMILY ovanför vår säng var egentligen en W-upp-och-ner, för det fanns inget M att köpa då. Nu är äntligen ordningen återställd med ett riktigt M!
 

 

 Ett duschdraperi behövdes. Samma sak här, orkar inte tvätta när det är så billigt att köpa nytt.

Jag har en rätt märklig dille på grylliga duschdraperier, såsom denna med sjögräs. Den matchar i alla fall all annan växtlig inredning i samma toa!


 

Vi har gräsliga mängder Kalle Anka-tidningar, så klart. Har man prenumererat sedan 15 år så har man :) De har fått bo i en gammal sockerlåda i övre hallen. En dålig och tillfällig lösning.

Idag köpte jag en liten rolig byrå, som hamnade i Alex rum. Kistan som stod där förut, är full i Kalle Ankas pocketar och står numera i Ollis rum, och dino-tavlan ville ingen ha så den får stå i förrådet :)

 Byrån är väl bra, och den står väl fint där, men det blev inge bra med tidningar. Allt rymdes inte, inte ens boxarna ovanför medräknat. Dessutom blev lådorna så tunga så Oliver kan knappt få upp dem!

Något nytt måste kommas på. Fortsättning följer, med andra ord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar