onsdag 24 oktober 2012

Tacksam





Idag är FN-dagen. En dag som vi alltid firade på världens bästa dagis Opalen (där J + B gick) med en internationell buffé. Alla skulle laga en rätt från sitt hemland (ja det var få som var helsvenskar), och så åt man tillsammans och fick smaka en massa exotiskt och det var såååå mysigt!

Sedan dess har vi väl inte firat dagen på något speciellt sätt, men barnen pratar förstås i skolan om vad FN gör, barnkonventionen osv. De har alltid en massa funderingar efteråt.

 Jag känner mig så tacksam. Tacksam över att barnen blir chockerade över att höra om hemskheter i världen. Tacksam över att de inte upplevt något av det.


Just precis nu känner jag mig tacksam över: 

  • Att vi hade en mysig pratstund, jag och alla barnen, vid matbordet.
  • Att vi fick så god mat, renskav med potatismos och brunsås, som Jonte lagat.
  • Att jag har vänner jag kan prata om allt med (tack för mysig mysig lunch L).
  • Att det är fint och städat hos oss och att kaffet snart runnit klart.
  • Att det är så roligt att åka till jobbet varje morgon.
  • Att Daniel kommer hem i kväll (Längtar!!!).
  • Att jag och Natalie nu ska spela Prinsess-yatzy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar