söndag 4 november 2012

Packning pågår



 Riktigt novemberväder idag. Dimmigt, blött, grått, regnigt och 5 grader! Fast som sagt, jag är ju så skadad så jag tycker om det. Det känns fortfarande rätt varmt ändå, och det andra går att leva med. Värre var det för en (ett par?) vecka sedan då det var minusgrader. I oktober!

Vi har inte haft någon snö än, bara lite vit frost. Det känns som om hela Sverige haft snö förutom just vi precis här, Stockholm och södra Sverige och till och med vissa delar av Skåne har ju haft vitt på marken...



 En rörande bild från igår. Tre små sötnosar, Esther, Natalie och Heidi, i full färd med att rita de finaste teckningarna de bara kan, till sin vän Elvi som har det väldigt jobbigt just nu.

 Det blev en massa hjärtan och påklistrade diamanter och glada färger, och så söta små meddelanden såsom "Vi tyker synd om dej" och "Vi jilar dej" och "Hopas du kan leka snart".



Det var en känsloladdad dag i går, på många många sätt. Vi var till farfars grav också, och det var så vackert på kyrkogården med alla de hundratals ljusen. Jag hade ingen kamera med, men ja- de flesta var nog till någons grav i går och det ser ju ganska lika ut på alla kyrkogårdar, en kväll som denna. Stämningsfullt och fint.

Det finns många gravar här i Knivsta som vi har någon slags anknytning till. Antingen känner vi till den som gått bort, eller någon av anhöriga, eller så har man följt bloggen den sista tiden. Vi pratade om det med barnen, att ju äldre man blir, desto fler gravar känner man till. Och när man blir riktigt gammal, känner man fler av dem som levt än av dem som lever.
 


Nu håller jag på att packa lite till en Finlandstripp. Eller jag borde börja packa i alla fall :) Halv tre åker vi.

Jag och Daniel åker en sväng till Helsingfors. Han ska jobba där i morgon, och jag har planer på att träffa min mamma för lite shopping, lunch och skvaller :)

Vi åker båt, för att det blir mysigast så. Två kvällar och två frukostar på båten, bara vi två liksom. Det kan inte bli annat än bra!

Nu ska här fixas till! Allt ska vara i ordning så allt flyter på bra här hemma, de två morgnar alla barnen ska iväg utan oss. Gympapåsar och kläder och frukt och läxor, allt ska finnas, och så ett schema med tider att hålla sig till. Ordning och reda :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar