fredag 30 november 2012

Hej mitt vinterland!


Nog blev det vintrigt alltid! Lite slaskigt har det ju varit idag, men nu skulle det bli rejält med minus framöver så det är väl bara att vänja sig med det otäcka vita...

Barnen älskar snön i alla fall! De var ute med snowracers när jag kom hem idag, rosiga om kinderna och jätteglada!

I morgon åker jag och Natalie till Finland. Har varken packat eller kollat tågtider, men vi ska vara på Arlanda senast 7:20. Tanken är endast handbagage. Vi behöver nog inte så mycket med oss, och skönt att slippa checka in bagage. Varken dator eller kamera tänkte jag ta med. Måste ju få chans att lära mig nya iPhone-kameran!

I kväll har jag ordnat logistiken till och från kalas (Oliver) och till och från innebandymatch (Alex) för i morgon. Packat present och plockat fram kalaskläder. Handlat gott till de som stannar här hemma. Lagat mat, nya fredagsfavoriten i huset: Varma mackor. Grymt smart grej, för det finns alltid massa bröd och pålägg över från veckan och till helgen vill man ha fräscht. Jag gör en tomatsås och brer på en massa bröd, river ost, skivar tomat, rödlök, oliver, köttbullar, plockar fram skinka och salami och kapris och tonfisk, och så får alla göra sina mackor. Alla vill ha olika och alla blir nöjda!

Nu: Dags att ta tag i packandet, duscha och knyta sig! Ses i morgon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar