söndag 11 november 2012

Farsafton, farsdag, annandag far



Idag, på farsdag, jobbar Daniel ju. Men vi ska fika lite på kvällen har vi planerat. Ost och kex, nötter och glass har jag och barnen tänkt att det ska bli. Ska bara skaffas hem också...

Just nu fixas det farsdagskort och -teckningar på löpande band.

Daniel tyckte vi skulle starta firandet redan i går, haha, det var ju faktiskt farsafton och allt :) Så han fick den äran att basta med oss :) Inte alla som får ska jag säga! Och det var inte någon dålig kväll att sitta på balkongen mellan bastandet heller, hela 10 grader varmt var det... Åhhh älskar!

Och i morgon är det ju förstås den stora dagen Annandag Far :)



En tröja har packats in i ett fint paket.



Oliver var sugen på att baka Skalmans scones, med recept från senaste Bamse, och det passade ju väldigt bra just idag. 
Han klarade det fint, och nästan helt själv. Det enda knepiga var att blanda det hårda smöret med mjölet, med bara tassarna...



Måste bara visa närbild på den gläääänsande ugnen :) 
Jag fick ett ryck i går och skrubbade ugnen ren, och det var inte för onödan ska jag säga.

"Skräpet" på kylskåpsdörren är Minecraft-spelet som kylskåpsmagneter, helt otroligt egentligen att det finns. Varför liksom :) Men ungarna älskar det... Köpt på Gamex spelmässan så klart.



Scones åt vi med favoritmarmeladerna. Sista burkarna från Harrords, mammas jordgubbsmarmelad och rönnbärsmarmelad (lilla burken på höger sida). Jag älskar den lite syrliga rönnbärssmaken. Undrar om det är något finskt, eller finns det i Sverige?

Gott är det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar