lördag 10 november 2012

18




I går, den 9/11, fyllde vår Benjamin 18 år! Jag fattar inte hur det är möjligt. 

Det var verkligen väldigt nyss som han "råkade" kasta stenen i grannens fönster, just den dagen som glappade mellan vårt byte av hemförsäkring :) Vi har sparat en kopia av räkningen så vi kan rama in den och ge som present när han flyttar hemifrån, haha!

Det var också nyligen som han satt bredvid Jonatan på cykelkärran på väg hem från dagis, och alltid passade på att somna, hängandes mot stackars storebror som gjorde sitt bästa för att skydda honom från att hänga åt fel håll.

Inte alls länge sedan var han också den lilla kille som älskade scouting, och aldrig missade en enda hajk. Inte heller missade han att ta ett enda scoutmärke man kunde ta, suck som jag har sytt fast märken i olika scoutskjortor så fingrarna blödde.

Nyss var det också han som kostade dubbelt så mycket som storebror i jackor, kepor, handskar, badbyxor och gympapåsar, eftersom han jämt tappade bort allt och glömde saker överallt man kunde glömma saker. Hans förklaring var alltid densamma: "Hur kunde jag veta?" HAHA!



Vad hände? Inte kan det väl vara sant att han idag har så här många ljus på tårtan?????



Vi skojade till dukningen med lyspinnar. Lite svårt att få bild på det dock...




Benjamin, jag älskar dig. Vi älskar dig. Nu och för evigt.



Nu- dags att plocka fram lite rester från gårdagens tacomiddag. Vi har en fullständigt chill dag idag. Daniel jobbar både idag och i morgon, han håller Word Press- kurs i Stockholm för medlemmar i Sveriges Författarförbund (haha, extremt stolt över att jag för en gångs skull kommer ihåg vad han skulle göra :)).

Hittills har jag pysslat lite med tvätten och skjutsat barn till kompisar. Planerna för resten av dagen är att pyssla lite med tvätten och hämta hem barn från kompisar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar