lördag 23 februari 2013

Lördag igen

Tulpaner är ett måste! Från nyår och fram till april-maj vill jag ha färska tulpaner hemma.

Idag har det varit jag och de minsta här hemma. Daniel har varit på konferens i Stockholm hela dagen.

Jag har städat, tvättat, fixat med disk, plockat... Inte så trist som det låter (?) eftersom jag gillar sånt hemmapyssel. Men kanske inte heller den roligaste lördagen i mitt liv.



Båda barnen hade kompis här, nästan hela dagen...



... vilket också innebär lunchfix och fikafix och plocka disk fram och tillbaka. Och det är nog det jag uppskattar minst av alla hemmasysslor. Laga vanlig tråk-lunch och duka på och duka av... Allt man gör i köket, förutom att duka fint och baka, tycker jag är rätt boring.



Dagens trevligaste var en långpromenad mitt på dagen. Solen sken och snön smälte, och det kändes så vårigt och härligt, så jag gick bara runt och log och nynnade för mig själv... Älskar att gå ute, och särskilt nu när det börjar bli både varmare och ljusare. Idag började det att skymma först vid halv sex-tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar