söndag 3 februari 2013

Galet fin is...





... var det idag, på vår vanliga söndagsrunda. Senaste veckans plusgrader har gjort så att ytan smälte och sedan behövdes bara två nätter med rejält med minusgrader, för att det skulle bli så här perfekt!

Själva plogade banan var det nästan sämsta isen på, lite rosslig och vit, så vi äkte mestadels bredvid banan. Vågade oss inte riktigt ut på mitten av sjön. Ytan hade sjunkit så enormt mycket från förra helgen, och solen värmer redan rätt bra mitt på dagen. Från en timme till annan kan ju en säker is förvandlas till något riktigt läbbigt!

Men fint var det! Riktig lyckopiller och energikick! Vi åkte en mil för tiden var lite knapp, annars hade vi gärna åkt ett varv till!


På eftermiddagen/kvällen har vi varit och fikat och snackat bort några timmar hos Cissi och Martin. Trevligt som vanligt, skoj blandat med allvar. Och gott fika, också helt som vanligt :)


Jag dras fortfarande med mitt huvudvärk. Enligt Cissi är det jättemycket svininfluensa just nu på barnintensiven, och då den nya varianten som inte den förra vaccinen biter på. Symptomen är hosta, ont i bihålorna och efter det huvudvärk i upp till ett par veckor.

Allt stämmer faktiskt in på mig! Jag klarar mig liksom helt OK men känner ändå hela tiden att jag inte är helt frisk. Mest bara trött, frusen och ruggig. Och så ont i skallen, heeeela tiden.

Nåväl, sånt är livet. Det som inte dödar, härdar. Och att bli mer härdad kan ju inte vara annat än bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar