måndag 11 februari 2013

Älskar måndagar!!!




Måndagar har ju alltid varit något av mina favoritdagar. Jag är "ledig" då, eller ska snarare jobba med mitt andra jobb, hemmet, och jag älskar ju det.

Älskar vårt hem och att få pyssla med allt som hör till.

Älskar vår familj och att få pyssla med allt som hör till.



Idag var en bra dag redan från början, och det blev inte precis sämre av världens gulligaste SMS jag fick i morse från en kompis. Åhhh det gjorde verkligen min dag! Tack fina A!

Det har varit en skitgrej som "skavt" ett tag, som vi "rensade ut" i helgen, och nu är allt så bra som det kan bli. Skönt! Hatar att ha ouppklarade saker hängandes på trekvart...



Idag har varit en effektiv dag. Jag har fått precis hur mycket som helst gjort. Det behövdes efter en slapp helg. Har skjutsat och hämtat barn, handlat, kört tvättmaskinen utan paus, plockat, varit till skolan för två utvecklingssamtal, och nu sist varit och övningskört med Benne i 1,5 timmar...

Natalie har varit hemma idag. Hon hostar så fort hon "skuttar till", och är jättejättesnorig, så vi kommer bli hemma även i morgon.

Jag hackade en massa frukt till en fruktsallad. Dels för att det fanns så massor av frukt, dels för att fruktsallad är gott, men mest för att alla ska få i sig vitaminer. Det verkar behövas med alla dessa bobbor i omlopp...

Grädde och varm hallonsås hade vi till frukten, mums! Man ska ju koka de frysta hallonen (igen) innan bruk, och då finns den fördelen att man då får en varm sås till. Så klart mycket godare än sladdriga tinade hela bär...




Semmelbullebak var det också ju! Hittade en sådan fin grytlapp på Ica, den är gjord av silikon och funkade fint till varma bullplåtar!




I morgon är det fettisdag, yippie yippie! Då ska vi äta så mycket semlor så vi klarar oss resten av året!

Nu ska här soff-mysas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar