fredag 15 februari 2013

Alla hjärtans- stress och bara helt vanlig stress



God fredagskväll!

Jag hinner inte riktigt med bloggen just nu när det händer något hela hela tiden. Vi har inte varit hemma en enda kväll den här veckan. Just nu är det bara jag och Benjamin här hemma.

Vi hann dock samlas allihopa (inte Alex som tränar på fredagkvällar- så klart- men alla vi andra), runt hemlagad jättegod pizza. Jag fick som vanligt min favoritvariant med feta, mozzarella, soltorkade tomater och massa massa vitlök. MUMS!
 

Alex och kompisen Wille säljer fika. De två har varit skol-bästisar sedan 6-års.

 I går kväll hade Alex högstadieskola öppet hus för föräldrar, med lektioner ända till klockan 20. Som kompensation var de lediga idag.

Jag och Daniel var dit, fick vara med på lektioner, köpa fika, snacka med de flesta av hans lärare och lära oss att hitta i de nya delarna av skolan (nya sedan J&B gick där).

Det var väldigt trevligt att se hur det gick till på hans lektioner. En underbart fin och gullig klass har han, alla är med alla verkligen. Men alltså, oh my så skönt det var ändå att åka därifrån! Hans skola är enorm, och hundratals speedade ungdomar överallt i de låååånga korridorerna som varit i skolan sedan 12 timmar, en massa föräldrar, stundande sportlov och alla hjärtans dag på det! Det var inte lugnt någonstans!




 Vi hann slänga i oss maten i alla fall. Ugnsgrillade färska kycklingar och potatis-skruvar var maten, sedan gjorde jag bara lite Falu för att något skulle vara hjärtformat :)


 

Vi stressade hem och hann fika lite med de små som lovat. Det blev sent men nu har de ju sportlov så de hinner vila upp sig.

Nu ska jag bara chilla resten av kvällen! 

Vi hade tänkt åka till Romme alt. Kungsberget i morgon och åka skidor, men det ska regna hela dagen så det får vara. Dessutom måste man upp jättetidigt, fixa matsäck och grejer  redan i kväll och handla till det. Vi orkar inte det, helt enkelt. Förhoppningsvis hinner vi med det senare i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar