söndag 1 september 2013

En ganska bildlös helg




Första September idag, galet! Första officiella höstdagen. Lite ångestfyllt fast samtidigt mysigt, tycker jag. Jag gillar hösten. Och juletiden. Ända fram till nyår gillar jag allt. Januari, februari och mars skulle jag däremot gärna snabb-spola förbi om det gick.

Den här helgen har varit... lite rörig. I alla fall till att börja med. Hela fredagen och ända fram till klockan 12 på lördag trodde jag och Daniel att vi skulle åka till Göteborg. I så fall skulle vi åkt klockan 15 igår och kommit hem typ precis nu. Daniel skulle gjort ett jobb där och jag skulle följt med. Jag ville inte det, egentligen, inte han heller. Sedan ordnade det sig så att vi inte behövde åka. DÅ blev vi lite besvikna i stället :) Ingen resa tillsammans och ingen hotellnatt och ingen fin middag... Haha, det viktigaste är att man alltid vill något annat än det man får :)

I vilket fall, det som var väldigt bra med det, var att vi i stället fick tid med barnen. Det blev en riktig myshelg i stället för en stressig sådan!



Daniel och barnen åkte till Fyrishov där de hade invigning av en ny multihall. Det var uppträdanden av olika slag, gymnastikuppvisning, trampolinhoppstävling, en genomskinlig jätteboll där man fick gå in i... Jag vet inte allt men massor av skoj.



 Det enda jag hade velat se (höra) var OD. Det är en sak på min att-göra-i-livet-lista. Att lyssna på dem.


 

 En innebandymatch mellan Finlands bästa lag och Storvreta var enda anledningen till att Alex följde med :) Han fotade sig med alla de bästa Storvretaspelarna efteråt :)



Jag däremot var till stan under tiden, fyra lyxiga timmar, och handlade höstkläder till mig själv. När jag kom hem, stor-rensade jag i garderoben. 7 kassar med kläder blev det till UFF.  

Det är verkligen helt underbart att rensa! Befria sig från saker som suger energi. Jag älskar känslan! Det bästa är att endast ha saker man använder och tycker om, ingenting annat. Inget junk och sunk i skåp och förråd.

Det är svårt men det går. Nyckeln är att rensa OFTA och hårt. Inte vara sentimental. Inte samla på bra-att-ha-förråd.

Belöningen är en lättare känsla, ett lättare liv och ett hem i ordning. Och det har aldrig hänt att jag saknat något av det jag sorterat bort.

☆ ☆ ☆ ☆ ☆

Vi är ganska nyss hemkomna från Björn och Frida där vi var och fikade. De har en hund, och jag är ju pälsallergiker. Det brukar gå bra med hundar (värre med katter), så länge man inte är för nära. Det var bara det att deras hund älskade mig :) Den ville hela tiden gosa med mig. Så ja, jag fick en allergisk reaktion i vänster ögat, troligen har jag gnidit mig där med "hundiga" händer. Hela ögat svullnade igen, jättefint verkligen.

Fast det var det värt, så trevligt som vi hade. Och nu är ögat nästan bra igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar