söndag 8 september 2013

Sommarhelg!


Sensommarens blomsterprakt, med vildvuxna luktärtor. Älskar deras gammaldags skira skönhet!

Vilket väder vi haft hela helgen! Sann sommarvärme med 24 grader två dagar i sträck, helt otroligt. Öppna altandörrar och svettiga barfotabarn. Grillning och "har du druckit nog med vatten" och solstolshäng. Till och med pooldopp i går kväll efter bastun. Vi har verkligen njutit av varje sekund, och jag vill inte att det tar slut!



 Jag och Jonte var och kollade på en lägenhet igår. Eller, än så länge finns det bara en modul, ett exempel på de lägenheter som ska börjas byggas under nästa år. Det blir 121 likadana moderna ettor här i Knivsta, på sågenområdet. De är superpopulära, inte bara för att de är så välutrustade och moderna, utan också för läget, 200 meter från tåget. 

Vi har nu bokat in oss på en lägenhet. Nu ska det bara fixas lite kring finansiering, så kan Jonatan se fram emot en flytt i maj nästa år.

SNYFT! Ska njuta av den tiden som är kvar, med han boendes här hemma.



Med en stor barnaskara blir det tvära hopp från det ena till det andra, hela tiden :) När jag kom hem, läste vi två nya Bamse i solen.



När kvällarna blir lite mörkare, kan vi börja använda vår fina grillplats. Till att grilla, eller bara till att sitta vid elden. Längtar!


 

Cykeltjejen med sin nya fina cykel! Observera att "finlandsnallen" fått en cykelhjälm av papper :) Finlandsnallen är en del av ett stort paket som kom från Finland i fredags. Alla tre minsta fick kläder och prylar, i present av mina gulliga systrar.

På översta bilden syns en grej vi gjorde samtidigt med grillplatsgrunden, nämligen en extra bilplats framför Olivers klubbhus. Det kan lätt vara 7-8 bilar på gården, våra fyra egna och så gäster, barnens kompisar eller kompisars föräldrar. Det brukar bli trångt om plats!


 

 Så fina så fina så fina!

Jonte och Benne igår, på väg till att servera på sin kompis storebrors bröllop. De har serverat på bröllop förr, och fått jättemycket beröm :)

*jag är så stolt så jag spricker men det är jag ju jämt så jag är egentligen ganska van*



Grillning idag. Än sitter vi ute och äter!

 

Nu vankas här c-h-i-l-l-k-v-ä-l-l utan så mycket som ett enda måste. Att bara vara räcker faktiskt långt ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar