söndag 22 september 2013

Helgen (so far), och så lite framtid



 De senaste helgerna har gått till återhämtning. Så även denna. Jag är ovan vid att jobba heltid, och att dessutom ha ett nytt och ett gammalt jobb gör att de flesta arbetsdagar blir 10-11 timmar långa just nu. När fredagen kommer, känner jag mig mer eller mindre som en zombie.

Men- om en vecka har jag bara ett jobb. Mitt nya. Då får jag tid till att landa i detta med att jobba heltid. Skapa nya rutiner. Det har vi redan påbörjat så smått, förresten. Fördela mina måndags-sysslor över hela veckan.

I alla fall, en helt underbar helg har vi haft hittills, igen. Massa mys, närhet och samvaro. Massa ladda-batterier och komma-i-kapp-mentalt. Ovan vår fredagskväll i ett par rutor: Hemmagjord pizza, stearinljus och en hel massa lösgodis. Allt som det brukar vara.

Sedan somnade vi i soffan. Tidigt. Nära. Också det som det brukar vara.


Igår jobbade Daniel ett par timmar. Vi andra var till Gränby Centrum. Där var det modehelg med 20 % rabatt i nästan alla butiker, med en kupong som Engla delade ut i sin lilla hörna.

Det är helt crazy, detta med kläder. Speciellt träningskläder och byxor/jeans. Hur mycket man än handlar, fattas det alltid något.

Bra innegympadojjor är så klart viktigt till dessa sportiga barn (Oliver har börjat på innebandy, två kvällar i veckan). Det är bara så galet dyrt. För efter ett par månader är det dags för nästa storlek. 

 Vi hade i vilket fall väldigt mysigt när vi gick runt i butikerna. Och jag fick faktiskt också något, en jättesnygg höstjacka från Stadium. En tunn dunjacka från Champion. Nedsatt från 1499 till 799, man tackar :)


 

Hörde jag höst? Precis vad det är! Och det är helt underbart.

Jag startade dagen med en walk innan frukost. Faktiskt var ingen annan vaken då jag gick, strax innan halv nio. Efter att jag kom hem, åt vi en lång helgfrukost tillsammans.



Vi brukar lämna Natalies gamla glasögon till insamling. Här är hennes två senaste par. Hon byter så ofta så de är som nya. De ska lämnas till den här insamlingen och förhoppningsvis hittar de en ny liten ägare i Tanzania.


 Veckan som kommer, bjuder utöver jobb, även 40-årsfest (Cissis Martin fyller år) och utvecklingssamtal/möten både i skolan och på annat håll. Dessutom ska jag äntligen köpa ett gymkort på Kraftkällan precis utanför jobbet. Har tänkt på det i flera år, och nu ska det ske. Jag har slutat springa pga att kvällarna blivit mörka, och jag behöver absolut få röra på mig, annars börjar det liksom krypa i kroppen. Dessutom får vi pengarna tillbaka från jobbet i form av friskvårdsbidrag, samt att vi får träna en timme i veckan på arbetstid, så det är bara dumt att inte utnyttja den förmånen.

Nästa helg (eller helgen efter det) har vi planer på en weekend med hotellövernattning och äventyrsbad. Natalie behöver träna på simning innan simningen i skolan drar igång för hösten, och vad kan passa bättre än en liten kombinerad intensivtränings-/myshelg med hela familjen?


Med de orden lämnar jag min blogg för den här gången. För en stund, eller för evigt, det vet jag inte. Just nu har jag bara helt enkelt inte plats för en blogg i mitt liv.


  ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Tack alla ni som läst min blogg! Vi ses i det riktiga livet från och med nu!

♡ ♡ ♡ ♡ ♡

5 kommentarer:

  1. Hmm ska du sluta blogga nu igen.. :-)<3

    Trist. Ser fram emot när du börjar igen.....
    . Alltid lika upp piggande att läsa.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå igen ;)
      Och vaddå börjar igen ;)
      Fattar nada :) men vi ses ju i morgon så då kan du förklara närmare, haha!
      KRAM!

      Radera
    2. Haha ha... :-)
      Kul då ses vi imorgon.. kram o godnatt

      Radera
  2. Kiitos näistä kivoista välähdyksistä teidän elämästä! 💚 Papsa

    SvaraRadera
  3. Hej! hoppas att du läser detta. i din gamla blogg dök det upp en bild på en bukowskinalle när jag bildgooglade. Om du har kvar den och inte längre vill ha den önskar jag köpa den av dig. Min lilla son hade förälskat sig i min bukowskinalle men tyvärr så finns den inte längre... Ledsen kille.... Behöver således en ny till honom att ersätta den gamla med och det är precis en sån som du har. Har dammsugit blocket med mera utan lycka. Kanske du och dina barn har lessnat på den? Betalar självklart för nallen och frakt. Med vänliga hälsningar en desperat mamma
    asa.lundback@gmail.com
    http://mammasvartvit.blogspot.se/2010/05/bullar-loppisfynd-och-splitternya-skor.html

    SvaraRadera