fredag 14 juni 2013

Skolavslutning och Stora Köpardagen!



I går morse var jag och Daniel på småbarnens skolavslutning i vackra Långhundra kyrka. Fint och stämningsfullt, men jag grät inte :) Nöjd med min personliga utveckling på det området :)

Luciatåg har jag nog aldrig fixat helt utan tårar, däremot. Jo, förresten, de nyanställdas luciatåg på jobbet, haha, det kan jag se hur lätt som helst utan att bli minsta rörd :)



Till vänster Natalie som kommer in och till höger Oliver. Vi satt på oriel-läktaren, därav fågelperspektivet.

Jag försökte ladda ner ett videoklipp där barnen sjunger den cultiga Långhundrasången, skriven till en avslutning i Långhundra kyrka för länge länge sedan, och sedan dess framförd vid varje avslutning. Men något blir fel! Är det bara något övergående fel, så kommer det ett videoklipp här inom någon dag...



Underbara Ungar lämnades hemma, med alla sommarsaker, och jag och Daniel åkte vidare för att...



Köpa Bilen med stort B!!!

Jag kunde inte släppa tanken om den här bilen, så vi räknade om och räknade lite till, och ja... så köpte vi den bara :) Vi får låna en slant av oss själva ett tag, pengar som var tänkta till annat.

Men det var värt denna vackra guldiga pärla :) En Toyota RAV4, en 4-hjulsdriven stadsjeep. Och med hälften kvar av Toyotas grymma "4 varv runt jorden-garanti" som täcker typ allt, kommer den vara en bil utan obehagliga överraskningar i minst 2-3 år till.

Och den är min! Min egen och bara min! Jag ä-l-s-k-a-r den!!!



Guld, silver och brons :)

Känns lite galet att ha bilar för en bra bit över 400 tusen ståendes på gården, men det beror delvis på att vi valt att bo på landet. Vi är liksom beroende av våra fordon på ett helt annat sätt än den som kan välja att cykla till jobbet när bilen inte startar.



Sedan blev det en stunds jobb emellan, innan vi åter samlades allihopa för att fira skolavslutning med hämtpizza, betygspeng...



...jordgubbar och glass, samt...




... en gemensam familje-sommar-present, den nya WII-konsollen (+ några spel). Den kommer vi alla att ha en massa glädje av! Eller som säljaren sa till Daniel: "Och så får jag önskar dig en regnig sommar" :)



Idag har barnen haft en första sommarlovsdag hemma själva. Tja, Benne var ju här men i alla fall. Allt hade gått bra, men när jag kom hem, möttes jag av ett stort problem: Natalie hade försökt gnaga på ett äpple hur länge som helst utan att få loss typ något alls. Hon har inga framtänder, och alla fyra tänderna närmast framtänder upp och nere är jättelösa :) Haha, stackars henne :)

Jag skar hennes äpple i bäbistärningar, och hon var hur nöjd som helst.




I kväll kom världens bästa Daniel hem med fredagsblommor och lagade goda hamburgare, och nu har vi fredagschill hos oss med en hel helg framför!

LYCKA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar