lördag 1 juni 2013

Första juni!!!


Har jag sagt att jag älskar den här tiden :)

Jag njuter verkligen varje sekund... Trots stressiga tider på fler sätt än ett.


 
 

Här åt vi i torsdags, Sahara!

Meze, så klart, vi äääälskar Meze! Denna gången Libanesiskt, som är rätt likt Persiska och Turkiska meze, men kanske med mer bladpersilja och mindre vitlök.

Alltså det bästa är ju bara mängden mat :) Det går inte äta upp allt, om man är två som delar på 19 rätter :) 16 mezerätter och 3 grillrätter hade vi...

Vi hade en helt amazing kväll. Ingen överraskning precis, det har vi alltid :) Vi typ trivs med varann...




 En annan dag, sushi till middag, också gott.



 Galet sött eller galet sött :)

Mini-ungen har haft "Förr och nu"-tema i skolan, och i fredags skulle de ha "en skoldag som för 100 år sedan", med tidstypiska kläder, matsäck i smörpapper, morgonpsalm, stå upp och svara osv. osv.

 Anki (läraren) hade sagt att "Snart börjar ju potatislov och då måste alla lova att vara duktiga och hjälpa till hemma med skörden... Förutom du Oliver förstås, för din familj har ju tjänstefolk" :) Jag lovar att hon sa det bara för att locka fram det där underbara sneda Oliver-leendet :)


 

 

Bilder från vår fredagskväll i går... HUR underbart!

Alla var hemma hela kvällen, och jag vet inte när det sist hände...  En fredagskväll liksom! Vi chillade på altanen, hade godisfest med en massa lösgodis och myste tillsammans!


 

 I morse började dagen med en s-v-e-t-t-i-g springrunda! Halv nio och hur kokhett som helst! Jag ser arg ut men jag bara kisar...


 
 
 

Lunch idag. Alla älskar när jag fotar tugg-bilder... Not!

Observera Jontes kepa, det är den Oliver hade i skolan i fredags :)


 
 

 En vacker dag, och vi har varit ute massor! Fixat och donat och varit iväg också, två svängar...


 
 
 
Irisrabatten är som vackrast just nu! Jag gjorde den lite större förra året när jag gjorde stenkanten, för de sprider sig som ogräs! Nu är det bara att fylla på, ända ut till kanten!



 Bakom syns de sista tulpanerna för året. Ska utöka med lökar runt stenen i höst tänkte jag.



Iris, en ståtlig blomma!



Tanken var att fixa detta idag: Klätterhortensia och tre snygga smides-klätterstöd. Men- det står att hortensian blir 4 meter (!!!) hög! Stöden är typ 1,50 höga, så det funkar inte riktigt, haha!

Få hitt på någe annat tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar