lördag 22 juni 2013

Midsommarafton 2013


Glad midsommar till alla mina läsare!

Vi hade en perfekt midsommarafton med kalasfint väder, sill-lunch, glada barn, bastubad, grillat, goda vänner och jordgubbstårta!


Dagen började i vanlig ordning med att jag vaknade först av alla. Satt dock lite för länge vid datorn, och när jag sedan vid 9-tiden skulle sticka och springa mina 5km, hade det hunnit bli stekande hett! Det går nästan inte att springa i gassande sol! Jag blir väldigt lätt yr, matt, uttorkad, och för att stå ut, stänger man av allt man kan stänga av. Till exempel brukar jag blunda, öppna en liten springa, blunda igen, haha! Det spar energi :) För allt annat är tillåtet i min spring-värld förutom ge upp/avbryta/inte fullfölja :)

Haha, låter inte som någon njutning, men känslan efteråt, åhhh det är den man springer för! Känslan av att jag är sååå grym! Jag klarar precis vad som helst!


Hemma ordnade jag snabbt med lite tvätt och annat, innan fix av midsommarlunch med sill, färskpotatis, lax, sallad, jordgubbar och annat somrigt.

Sillen på bilden var g-a-l-e-t god! Varbergs Drömsill hette den och det var precis vad den var. Jag skrapade burken :)



En liten bloggare-to-be fotar med sin mobil :)



Här är förresten Daniels nya klocka, från Uppsalaföretaget Daniel Wellington, som håller på att ta världen med storm!!! Otroligt imponerande, och inte bara snygga klockor, utan titta på asken i äkta skinn!




Sedan packade vi oss i bilen för att åka en timmes väg till Anette och Iskos stuga, där vi skulle fira midsommar. De är den bästa familjen att vara med, för barnens ålder matchar perfekt (förutom att de är bland de trevligaste vi vet så klart :)) Natalie och Tove hittade varandra efter 0,3 sekunder, som vanligt, och detsamma gäller Oliver och Mattias. Det hade sååå kul, hela kvällen!




Och på tal om att hitta varandra, dessa två hittade varandra typ strax innan de föddes, haha! Jesper och Alex är kloonade, som man kan se på bilderna ovan :)

De hade precis badat i ett par timmar när vi kom, och hade tagit på sig en massa kläder för att bli varma. De såg ut som varelser från yttre rymden, för det var mer lagom med shorts och klänningar som vi andra hade på oss.



Vi bjöds på god mat på löpande band, det var fika före och grillat och kallskuret och sill med potatis och fika igen, och lite snacks och kaffe med jordgubbstårta...






Var Tove och Natalie än gick, följde delfinen Deli med :) Det var lite sura miner för att jag sa att den inte fick följa med i bastun :)




För bastade, det gjorde vi, i riktig vedeldad bastu flera gånger om! Och badade i sjön, och jag doppade mig två gånger!!!!!!!! Var riktigt pinsamt fjantig första gången, och skulle kompensera det andra gången med att vara den modigaste av alla och doppade mig på två sekunder :)



Sent blev det så klart, vi var väl hemma kring halv ett. Många vingliga bilar körde vi om, hur tänker folk egentligen???

Nu väntar ännu en fullspäckad dag, ska börja med en promenad med barnen, följt med packning till i morgon och på eftermiddagen/kvällen konfirmationshögtid!

Men först: Frukost! Till mig och Natalie i alla fall, för ingen annan är vaken :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar