söndag 9 juni 2013

En solig långhelg!



Vilken långhelg det blev! Vi har haft besök från Norge sedan fredags (och har fortfarande), samt att Jontes kompis Johannes har sovit här i tre nätter.

I torsdags var ju nationaldagen, och superfint väder. Vi gjorde det vi brukar göra då, nämligen besökte medeltida marknaden vid barnens skola i Långhundra.



Vi hade redan bestämt oss för att inte åka dit. Det är liksom same same, år efter år, och vi har ju faktiskt varit dit 6 år i rad. Men- Natalie tjatade om att åka och gav sig inte. Hon skulle dit.

Så det slutade med att jag, Daniel och hon for dit. Fast vi skippade turnerspelen och koncentrerade oss mer på att träffa bekanta, klappa djurungar, köpa brända mandlar och se på gycklarna. Jag hittade lite saker att köpa, en jättefin medeltida (sure) brevkniv, en tärning gjord av horn med dödskallar i stället för prickar och en fjäderpenna. Så det var klart värt att åka dit!



Resten av dagen chillade vi hemma. Åt gott, fikade gott, vattnade blommorna :) och hade lite spontanbesök.



I fredags hade vi tre en chill förmiddag i solen, innan allt besöket ramlade in på eftermiddagen. Det var riktigt stekande hett! Barnen hoppade studsmatta, lekte med vatten och drack cola i solen :)



Oliver hade en kompis här också, hela dagen. Leo brukar vara hela dagen :)



Hehe, jag vet inte hur många kilo socker jag käkat under dessa festliga dagar! Det gör också att man till slut bara måste ha sin sockerkick :) Då får man ta till delikatesser som hallongrädde på Digestivekex, haha, i brist på annat.

Tur jag älskar min löpträning säger jag bara!



I lördags for killarna + gästerna på en heldags fisketur, och jag med de två minsta åkte till stan. Vi åt kinamat, shoppade en helt ny garderob till Oliver som plötsligt hade inga sommarkläder alls, och...



... avslutade med lek i stadsparken.



Nästan hemma!

Behöver jag säga att det bästa jag vet är att få vara med dessa två :)



Idag vaknade vi till regnets smatter. Lite skönt faktiskt, som omväxling.



Vid middagstid var det så mörkt pga ösregn, så jag tände stearinljus. Det var länge sedan!



I kväll har vi haft lite besök, hehe, varför ändra på vinnande koncept :) Ett gäng kompisar till Jonte och Benne hade vi här, bland annat Emil och Katta. Jag brukar faktiskt inte fota deras kompisar så där jätteofta, så den gången jag gör det är det väl inte så himla farligt tycker jag. Men det tycker tydligen de själva, hehe, för suck vilket gnällande det var :)

De kommer att äääälska mina bilder så småningom :)


Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen, för då ska jag jobba. Tar ledigt på fredagen i stället, för att inte missa allt för många möten i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar