söndag 2 juni 2013

Just precis nu...



... är det TRYCKANDE HETT!!! Hela helgen har varit helt extremt tropisk, typ 1000% luftfuktighet, men den där åskan kommer aldrig utan flyttas längre och längre bort i prognosen!

Fast- det gör inget för det är helt underbart :)



Just precis nu har jag och Daniel suttit på altanen med en varsin espresso och glass. Natalie är hos kompis, Oliver har kompis här hemma, Alex, Benne och Jonte är på varsitt håll.

Just precis nu har även jag och Ingela suttit och planerat klart våra söners gemensamma studentfirande på onsdag. Skönt att allt är bestämt. Gustav (som Benne gjorde specialarbetet ihop med) och Benne ville själva ha firandet ihop, och det funkar bra för oss. Så ska det bli!



Vid sånt väder som idag, lämnar vi knappt altanen. Det mesta går att göra där :)



Tidigare idag åt vi en riktig sommarlunch på altanen, med lax, prinskorv, köttbullar, sill, ägg och annat gott, samt årets första färskpotatis!

HUR gott som helst!



Natalie var på Emelies kalas, annars var alla samlade vid lunchen.



Mitt fina plantbord ska jag fylla med kryddor, såsom förra året. Det var helt perfekt att ha kryddor här, nära köket och nära altanbordet.

I morgon ska jag jobba trots måndag, för jag vill hellre vara ledig på tisdag och baka och fixa till studenten i lugn och ro. Ska bli sååååå roligt att få göra studenttårta!!! Och allt annat också förstås men tårtfixet väntar jag mest på :)

Gotta go, tvätt att vika... Det är den enda nackdelen med fint väder, inte mycket blir gjort inomhus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar