onsdag 15 augusti 2012

Vilken sommardag!

Sköna Pärlan, en annan dag.

Idag har vi gjort något som blivit en sommartradition, varit till Stadsparken och ätit kinamat. En underbar liten sommargrej som vi alla älskar!
 

 

 Jag har verkligen slitit med trädgården i några dagar och barnen har varit jätteduktiga och klarat sig helt utan omvårdnad, därför bestämde vi att bara göra saker tillsammans hela dagen idag.

Det blir fint på gården! Bland annat har stora rabatten blivit ännu större. Och nästan inte en planta har sluppit undan att antingen flyttas eller delas eller bådadera. Massa växter har jag även kastat för att de varit för fula (just nu, haha, jättelogiskt verkligen).

Än återstår en hel del jobb men jag vet inte när det blir gjort. I morgon har N öronläkare i alla fall.


 

 Skymningsbilder från i går kväll, efter ett sent kvällsdopp.

Natalie älskar att få post i sin lilla brevlåda! Och jag funderar på att skaffa ett likadant klistermärke till vår brevlåda för det verkar funka, inte en enda räkning har hon fått :)



 
 

 I morse tog vi det riktigt piano först. Vid lunchtid tog vi bussen till stan, köpte med oss mat och satte oss i Stadsparken på en filt. Vädret var underbart, maten god och sällskapet det bästa man kan önska sig. Jag fylldes av en sån djup lyckokänsla redan på väg till stan, på bussen, tänk att just jag får uppleva dessa perfekta ungar varje dag! Jag är så lyckligt lottad som fått just exakt det här livet, mitt liv. Det finns inget mer jag önskar mig!


 

 Dom är alltid så vansinnigt snälla och gulliga med varann, allihopa. Här får storebror skön massage av lillasyster!

Hennes favvo är hjärtmassage, man ritar liksom ett hjärta på ryggen. Jag och Alex skrattade åt att hon ska göra så när hon jobbar på akuten och det kommer in en patient med hjärtstopp som behöver hjärtmassage...


 
 
 

Efter flera timmars lek i vackra Stadsparken...


 

... matade vi de alltid lika utsvultna fåglarna...


 

... och avslutade med glass på en uteservering innan bussresan hem.

Bättre än så här kan inte en dag bli!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar