måndag 13 augusti 2012

Helgen

Jag och Oliver satt och klippte och tejpade "magiska ringar", en trollerigrej vi hittade i Kalle Anka, vid köksbordet på lördag morgon. Natalie kan ju inte låta bli att pyssla när hon får syn på pysselmaterial, så hon satt kvar länge efteråt och gjorde julgransgirlanger :)

Så fort den här helgen gick!!!

På sistone har tiden gått ganska sakta tycker jag, till exempel har jag haft semester i evigheter känns det som! Därför var det en chock att helgen bara knappt började så var den slut igen :)

Nu är det måndag morgon, sista lediga måndagen för barnen och- ja, inte för mig eftersom jag ju alltid är ledig på måndagar.



 I lördags fortsatte Daniel med projektet vi påbörjade förra helgen, nämligen att gräva under studsmattan. Det är jättetungt och går jättesakta! Ändå är det för litet för att det ska vara någon vits att ta hit en grävare. I alla fall, nu finns markduk på plats och resten kommer väl bli gjort under hösten här...

 Studsmattan har inget nät för tillfället. Man får häftiga bilder mot fältet...

Jag grävde på mitt håll jag med. Jag håller på att göra lite ordning i rabatten på framsidan (+ att det ska bli större). Jag delade perenner och rensade bort stenar och annat joks. Massa massa jord behöver köpas, de 20 säckarna jag köpt räckte knappt till att börja med! Skulle åkt iväg och gjort det idag men glömde bort att jag ju inte har någon bil! Vi har bara en bil för tillfället (+ Jontes bil) och det är lite bökigt faktiskt när man är van vid att alltid alltid ha tillgång till bil.

Oliver och Natalie hade kompisar här heeeeela långa lördagen!

Jonte och Benne, hjältarna våra, kom hem förkylda båda två. De har gjort så lite som möjligt sedan dess för att vila upp sig. J har även lite feber och han är livrädd för att inte kunna jobba på tisdag. Han är så ambitiös så det är inte klokt! Jag träffade hans chef igår och han kan inte berömma Jonatan nog! Han sa att J är helt unik...

Deras avbrutna vildmarksexpedition berodde förresten på att deras grankoja brann upp mitt i natten. De hade gjort den enligt alla konstens regler och den var både regntät och tillräckligt stor för att elda i. Sedan regnade det inte en droppe på 5 dygn så den var helt enkelt snustorr till slut. Gustav satt eldvakt då det plötsligt bara brann i alla väggar!  Gustavs morfar (som är en äkta lapp), hade varit mäkta imponerad av deras bygge (han såg bilder efteråt).






 Söndagen påbörjades med en massa gott! Våra vänner Göran och Erika med barnen var till oss på en äkta söndagsbrunch. Vi stekte en jättehög med amerikanska pannkakor som åts med sirap och bacon (eller sylt :)), och till det hade vi Daniels magiska äggröra, smoothies, bake off- frallor med pålägg samt kaffe av handmalna bönor. Efteråt satt vi på altanen med ännu mer kaffe och en jätteskål med choklad och snackade medan barnen lekte.



På kvällen kom grannarna över med en halv princesstårta! De hade haft namngivningsfest för sin lilla Tilda, och fått fika över. Dessutom fick vi ärva blommorna från festen eftersom de skulle på semester idag. Natalie fick placera blommorna var hon ville, så nu har vi små skålar med rosor lite varstans här :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar