torsdag 23 augusti 2012

Back to ekorrhjul!


Det tjatades till ny play-doh-lera i affären :)


Tre arbetsdagar är avklarade!

På jobbet går det ju bra. Det är där jag passar på att vila så att säga.

Kvällarna under veckan har varit så extremt fullbokade, så trots minutiös planering går inte allt att få ihop. Saker faller bort, jag sover 5-6 timmar om natten och hemmet är kaos. Det är allt det vanliga, 7 personers disk och tvätt och måltider och kalaspresenter och kompisar, och så skolstart på det. Skolstart ja! Uppskattningsvis har jag jobbat en hel arbetsvecka på 40 timmar med skolstartsrelaterade saker under den senaste veckan. I går kväll var dessutom en väldigt trevlig kvällshappening på jobbet, den årliga "Life Science Day". Det blev sent i säng!

Inte en enda bild har blivit tagen under veckan. Därför följer här bilder från förra veckan. Åh, ljuvliga, lediga dagar!



I fredags var det fortfarande så här varmt! Svettiga lilla Oliver tar en matpaus med en egengjord macka, har för mig att det dessutom var frukost här... Vid skolstart blev det höst även vädermässigt.




Det här roliga spelet med mjuka bollar och kardborrevästar åker fram varje sommar. I bakgrunden ser man delar av förra veckans slit med planteringar. Borde absolut ha fotat det, nu är det inte längre lika fint. Jag misstänker att det mesta av det jag flyttat och delat inte kommer klara vintern tyvärr...




Bullar bakades någon dag, både kanelbullar och vanlijsnurror!



Begreppet lördagsgodis har utvecklats eller hur man ska säga... har inget minne av att mitt lördagsgodis på 70- talet innefattade både en tidning, dricka, chokladpåse och godis :)



I lördags var Pärlan till klasskompis Clara på poolparty :) Alla klassens töser fick träffas och plaska runt och fika hos Clara i ett par timmar. Här är hon nyss hemkommen och står med blött hår och ser på när åkern framför huset skördas.



Söndagen, sista dagen av Daniels konferens och sista semesterdagen, var jag och barnen till Kista galleria i Stockholm och skolstartshandlade. Eller tja, på bilden är det faktiskt bara Alex rygga som är "skolgrej" (och vax, hur viktigt är det inte att ha nytt vax när man börjar sjuan liksom...). Annat vi handlade var bland annat en massa kläder. 

Duplot är till "vår" lilla Laila som fyllt tre år, men som vi inte varit och gratulerat än. Kanske hinns det med under helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar