torsdag 9 augusti 2012

Lättad!


Så här ser det sällan ut i Bennes rum! Bara när han inte är hemma, haha!


Vi är så lättade!

I eftermiddags hörde Jonte och Benne av sig. De har varit i Gällivare, i en av de riktigt djupa skogarna, sedan söndags morgon. Benjamin och en kompis till honom, Gustav, skulle överleva i skogen en vecka utan mat, utan tält, utan sovsäck, ingenting! Det är en del i ett skolprojekt (alltså ngn slags temagrej, man fick göra vad man ville).  Jonte och en kompis till hakade på, och de fyra har sedan dess varit utanför civilisationen. 

De hade med sig en varsin två liters glassburk med grejer (typ kniv, fiskelina, kåsa, tändstickor...). Grejen med Lappland var att där går vattnet att dricka. Resten skulle de fixa allt eftersom, som grottmänniskor! Sova på granris och rigga fällor och elda för att hålla värmen och, näää suck jag förstod mig aldrig på det där.

Nu hade de i alla fall avbrytit då, två dagar tidigare, som tur är!!!! Jag har sällan varit så lättad som när SMS:et kom! De hade varit och duschat och ätit pizza och skulle sova, helt helt underbart att höra ju!!!

I morgon skulle de (kanske) köra hem. Hemåt i alla fall. Då får vi höra mer men det räcker långt att veta att de nu är varma, torra, mätta och sover i en säng i natt!
 


När barnen är borta, brukar jag alltid storstäda i deras rum, damma överallt och skura och bädda rent och så.  Och det brukar inte sällan resultera i små projekt, denna gången var det Jonte som fick massor av ny förvaring under sängen och en hel rad med nya tavellister för energidrycksburks-samlingen. Jag var till Ikea och handlade det som behövdes, bland annat 4st. backar med namnet Samla.

Vi hade lite roligt åt etiketten på locket :) Bra att de tipsar tycker jag, om man tänkt förvara bäbisar i dessa backar så är det ingen bra idé för de kan kvävas :) Annars går det bra förstås...



Jag har inte varit minsta lilla sjuk idag, och har tagit igen all förlorad tid från igår! Bland annat har jag rensat i hela min garderob vilket tog flera timmar och resulterade i 10 påsar kläder till UFF. 

Alex och Jesper sov här i natt, och eftersom Natalie var på ridning och Olli inte hade någon att vara med, har vi två haft mys och spelat en massa spel och sånt. Kvalitetstid!



 Här har ridtjejen precis kommit hem efter en dag på stallet! Hon hade så mycket att berätta! Och godiset hade hon vunnit på frågesporten :)

Jag var inte med idag pga att jag var så risig i går, men i morgon tänkte jag försöka att få till en och annan hästbild...



I kväll har jag och Daniel haft myskväll med varsin 15 bitars sushi. Så vansinnig gott så man kan dö! Och fint upplagt, titta bara på wasabin i lövform...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar