tisdag 7 augusti 2012

Struktur eftersökes!

Barnen skulle på kalas båda två. Helt galet egentligen men kompispresenter är en rejäl utgift vissa månader, såsom denna.

Dag två av min ensam- semester är till ända. Det har varit två dagar av massa massa barntid. Mathandling, matlagning, disk och tvätt och det där så klart, lite träning (för lite, var så kraftlös i morse så jag sprang bara halva distansen mot för vad jag brukar), presentshopping, skjuts och hämtning, data, glass och slö. Sociala dagar, har träffat en massa vänner och pratat i telefon med andra.

Två fina dagar men jag känner mig rastlös. Jag saknar struktur och rutin, det är bara att inse. I morgon ska jag ha lite temadag! Antingen bakning eller trädgård, vi får se vilket. Ordning och reda, det mår jag bäst av!



Bara jag och Daniel åt middag idag. När vi kan välja fritt blir det ofta sallad av något slag.Idag blev det pastasallad med pasta och sallad (nähä), gurka, tomat, melon, rödlök, majs, delikatess-oliver, fetaost, soltorkade tomater och kapris.

Oliver och Natalie hade ätit på kalas (och tryckt i sig varsin godispåse efteråt :)), Alex sover över hos sin kompis Jeppe (som vanligt) och Jonte + Benne är på resa hela veckan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar