torsdag 2 maj 2013

Tisdagstorsdag



Torsdag som känns som tisdag, veckans första arbetsdag för mig :)

Vissa dagar är skillnaden mellan arbete och "riktiga livet" så enormt enormt enorm!!! Det är ju två helt skilda världar, på alla sätt och vis, och jag har alltid trivts med att ha det så. Jobb är jobb och privat är privat.

Det är bara det att... vissa dagar, som idag, blir det som en chock med "bytet". Både för kropp och själ. Vet inte hur jag ska förklara det förutom att skillnaden är så! enormt! stor!

I alla fall, underbart att få landa hemma! I denna varma, mjuka, vänliga atmosfär där alla vill varandra väl och ingenting är falskt.

Vi har ätit köttfärssås och spaghetti. GOD köttfärssås om jag får säga det själv :) Gjord på kantarell-såsreduktion och grädde. Barnen hoppar studsmatta sedan en timme.

Snart är även denna dag slut. Tack för att jag fick den och tack för att jag fick möjligheten att känna det jag gjorde idag. Tack för de människor omkring mig jag kan lita på, både på jobbet och privat. De o-falska och alltid-lika. De utan baktanke. De är värda ALLT och de andra är inte värda att ödsla energi på. Privat har jag valt bort dem för länge sedan och på jobbet ska jag bara uthärda dem. Inget mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar