söndag 12 maj 2013

Ett livstecken

 
Dags att sluta köpa tulpaner kanske? Så vackra som de är, är de ändå lite vårvinterblommor... Här tyckte jag de vissnade ovanligt fort, tills jag insåg att jag glömt fylla på vatten hahaha :)

Fortfarande ingen blogglust. Lika med noll faktiskt. Men en liten kameratömning kan man väl unna sig ändå :)



Uteserveringspremiär för exakt en vecka sedan. Vi var på stan alla fem hela lördagen och bara chillade runt, underbart!


 
 

 Fika på Waynes en vacker dag! Vi hade precis varit och beställt Natalies nya glasögon. Eller två par blev det faktiskt, vi kunde inte bestämma oss :)


 

 Spring med Molly. Vi måste tyvärr lämna tillbaka/byta ut henne. Hon bits!

 Alla dessa bilder från bara en vecka sedan ser så vintriga ut :) Helt otroligt hur sommaren bara exploderade, och nu är det grönt överallt med stora löv på träden :) L-J-U-V-L-I-G-T!!!


 

 Det är så G-A-L-E-T mycket ormar överallt i skogarna just nu! Har aldrig varit med om något liknande! När jag fotade dessa två förälskade i skogen på en springrunda, prasslade det överallt runt mig. Jag såg tiotals ormar bara under den dagen!

Tur man inte har minsta tillstymmelse till fobi. Jag tycker bara de är fina...


 

Detta är vad vi lever på just nu: Grillat blandat med sallader :)


 
 

Barnen har kompisar exakt hela tiden, alla dagar!!!

 På nedersta bilden pågår storstädning i lekstugan, i kalaskläder :)



 På tal om kalas, det är ju ingen bristvara i maj. Halva världen fyller år! Om två timmar ska vi till grannarna för att fira deras Tilda som blir ett år. Alla deras fester är tillställningar med hela släkten och alla de känner närvarande :) Det brukar vara ca 30-50 personer hos dem. Supertrevligt, alltid!

Vi älskar att umgås med våra grannar, och senast i förrgår fikade vi med dem igen. Sommar säger jag bara, det finns inget bättre!
 

Bild från nyss... Nu är de ute i studsmattan som vanligt :)

 Även denna lilla underbara, vår Oliver, fyller 9 år på tisdag. Vi ska fira honom i morgon, med fika och paket (en ny iPhone, gaminghörlurar och "Star Wars- ultimata guiden till galaxen"). Kompiskalas med 15 bästa vänner blir det först om två veckor, för han är bjuden på så många kalas innan dess så det är första luckan i kalendern. Det blir antingen på Leos eller på Lasergame-centret. Han har lite svårt att bestämma sig :)
 


Än har Oliver några (kind)tänder kvar att tappa :) En stor tand lossnade i går hos en kompis, och den hade han med sig hem i en liten påse :) Han kallar tandfen för  "tandfen", haha! Men ändå är det viktigt att få en peng... Gulligt!



Nu har jag käkar min turkiska yoghurt med mosade jordgubbar samt bloggat. Dags för springrunda och sedan duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar