onsdag 1 maj 2013

Maj sköna maj...


 ... tack för att du är här! Du har nog aldrig varit lika efterlängtad! Så u-n-d-e-r-b-a-r-t att vi nu har en varm, ljus tid framför oss: En lång härlig sträcka av frukostar ute, grillmiddagar, fika på altanen, solsken, barn som man får locka in på kvällarna, glass, jordgubbar och vänner!!!

Våren brukar vara lite tung tid för mig. Lite nedstämd, liksom. Men-inte i år! Inte någonstans faktiskt! Jag klarade av mitt på hösten tror jag, jag som brukar älska hösten... Och jag som ogillar förändringar. Hur ska jag nu veta vad som komma skall ;)


 

Vi fortsatte att pyssla ute idag, efter en inte-helt-oväntat seg och långdragen morgon. Oljade alla utemöblerna, betsade balkongmöblerna (de blev som nya!!!), gödslade gräsmattorna, oljade altanen (oljan räckte till hälften som vanligt och vi fick åka iväg och köpa lika mycket till), borstade vidare på stenslänten...



 Natalie var på ett kalas halva dagen, och Oliver var hos Leo. Alex, J och B var inte heller hemma. Bara vi två. Ovant, minst sagt.







Åhhhh nu är allt på plats och så fiiiiint allting blev igen! Nyoljat trä, finns det något vackrare?

Efter att vi fått allt på plats, blev det en liten spontanfika och snackstund med grannarna. De hade förlovat sig! Stora grejer... Wessel ska vara pappaledig i 5 månader, något han inte ser fram emot, hehehe :) Jag lovade att vår gård med studsmatta, traktorer, lekstuga osv. står till förfogande alla dagar :) Vi är ju ändå inte hemma på dagarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar